Kotiolutkisa

Olutkulttuuriseuran toista kertaa järjestettävä, eli jo lähes perinteeksi muodostunut, kotiolutkisa toteutuu jälleen tänä vuonna. Kisassa kukin paikallisosasto valmistaa vapaavalintaisin menetelmin yhden oluen. Olut tuodaan arvioitavaksi seuran marraskuiseen vuosijuhlaan, jossa olut arvioidaan sekä ammattilaisraadin, että yleisön toimesta.

Pääpainona arvioinnissa on tietenkin itse olut. Kisan ideana on kuitenkin saada paikallisosastot touhuamaan yhdessä keskenään jotain, joten myös oluen valmistuksen yhteisöllisyys huomioidaan tänä vuonna arvioinnissa. Tämän lisäksi pisteitä on jaossa oluen kokeellisuudesta, sekä oluen tarinasta.

Palkintona on tarjolla tänä vuonna maineen lisäksi ainakin pokaali, sekä Panimonurkan tarjoama tuotepalkinto. Nyt vain mietintämyssy päähän ja olutta valmistamaan!

Tarkemmat säännöt:

1. Jokainen paikallisosasto toimittaa yhden oluen seuran vuosijuhlaan arvioitavaksi
  2. Jokainen paikallisosasto toimittaa oluen suunnitteluun ja valmistukseen osallistuneiden nimistä erilliset listat tuomaristolle
  3. Olut arvioidaan seuraavin kriteerein:
    1. Itse olut (tuoksu/maku/suutuntuma/kokonaisuus/jne.)
    2. Valmistuksen yhteisöllisuus
    3. Oluen kokeellisuus
    4. Oluen tarina
  4. Olut arvioidaan sekä ammattiraadin, että yleisön toimesta seuran vuosijuhlilla