Suomeen olutkulttuuriministeri

Viime hallituskauden sote-sekoiluiden lisäksi Suomen ylin päättävä elin painiskeli alkoholilainsäädännön parissa. Tämä pitkä korpijuoksu päätyi lopulta maltillistakin pienempiin muutoksiin. Olutkulttuurin osalta muutokset olivat oikean suuntaisia, mutta riittämättömiä. Olutkulttuuriseuran lobbausosasto onkin tehnyt syksystä saakka työtä, jotta tarpeelliset uudistukset saataisiin tehtyä ensi vaalikaudella.

Olutkulttuuriseuran ansiosta seuraavan vaalikauden hallitukseen ollaan perustamassa uutta ministeriötä. Olutkulttuuriministerin päätehtävänä olisi ajaa liberaalimpaa alkoholipolitiikkaa ja huolehtia maamme valikoiman laajuudesta. Siirtymäkaudella kohti Alkon monopolin purkamista olutkulttuuriministeri ottaa Alkon olutvalikoimat ohjaukseensa. Vaalitulos tulee määrittämään itse ministerin, mutta ministeriön erityisavustajaksi on toimitusministeristön toimesta nimitetty Suomen johtava asiakeskeinen oluttuntija, Heikki Kähkönen. Enteileekö Viisi tähteä – median toimittajan valinta Tähtiliikkeen nousua hallitukseen, jää nähtäväksi.

Kategoria(t): Yleinen Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.