Tukekaamme kotimaista olutkulttuuria

Pikavauhtia pandemiaksi levinnyt covid-19 on iskenyt erittäin kovaa myös hyvässä nousussa olleeseen kotimaiseen olutkulttuuriin vaikeuttamalla oleellisesti olutravintoloiden ja erityisesti pienpanimoiden toimintaa. Vaikka asia ei ole, eikä ansaitsekaan olla, valtakunnan ykköskorin huolenaihe, me Olutkulttuuriseurassa pidämme tärkeänä että myös terve olutkulttuuri selviää tämän poikkeustilan yli.

Jokainen oluenkuluttaja voi omalta osaltaan vaikuttaa tähän keskittämällä ostoksensa kotimaisiin pienpanimoihin, mahdollisimman vähien välikäsien kautta. Älkää siis tilatko olutta ulkomailta, vaikka postilähetyksen helppous ja kontaktien vähyys houkuttaisi. Ostakaa kotimaista pienpanimo-olutta, suoraan panimoilta tai ulosmyyntiä harjoittavista olutravintoloista. Selvittäkää mahdollisuuksia kimppatilauksiin, kuten Jyväskylässä jo onnistuneesti tehtiin (Olutkultuuriseura tilasi lavallisen Hiisi Panimon oluita). Jakakaa aktiivisesti panimoiden yms. somemarkkinointia ja levittäkää tietoisuutta.

Kaikki apu tarvitaan nyt, jotta meillä olisi tilanteen taas normalisoituessa edes osa nykyisistä laadukkaista pienpanimoista jäljellä.

31.3.2020
Olutkulttuuriseuran hallitus

Kategoria(t): Yleinen Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.